Kysely sosiaali- ja terveyspalveluiden palautekanavien kehittämiseksi Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella

Osallistu palveluiden kehittämiseen, kysely avoinna 30.5.-30.6.2022

Yksi sosiaali- ja terveysalan uudistuksen keskeinen tavoite on lisätä asiakaslähtöisyyttä, saavutettavuutta ja yhdenvertaisuutta palvelujärjestelmässä. Tavoitteisiin pyritään pääsemään vahvistamalla yhdenvertaisen asiakasosallisuuden toteutumista.

Asiakaspalautteen kerääminen on yksi tapa toteuttaa asiakasosallisuutta. Tiedossa on, että Länsi-Uudenmaan alueella palautteen antomahdollisuus vaihtelee kunnittain. Palautetta voidaan antaa suullisesti asiakas- ja potilaskontaktien yhteydessä, jälkikäteen kohdennetuissa kyselyissä sekä kuntien verkkosivujen kautta jätettävillä palautteilla.

Tämän kyselyn tavoitteena on selvittää erityisesti asiakkaiden ja läheisten mahdollisuutta osallistua sosiaali- ja terveyspalveluiden turvallisuuden kehittämiseen. Tarkoituksena on hyödyntää vastauksia suunniteltaessa hyvinvointialueelle asiakaslähtöiset, saavutettavat ja yhteneväiset palautekanavat sosiaali- ja terveyspalvelujen sekä pelastustoimen laadun, asiakas- ja potilasturvallisuuden kehittämiseksi.

Kysely on avoinna 30.5-30.6.2022, toivomme vastauksia mahdollisimman laajalti sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjiltä.

Linkki kyselyyn