Asiakasneuvonta ja palvelutarpeen arviointi
Ikäihmisten neuvonta ja palveluohjaus
Neuvonnasta saat tietoa alueesi hyvinvointia tukevista palveluista, Karviaisen palveluiden myöntämiskriteereistä sekä alueella toimivien yhdistysten ja yritysten palveluista. Tavoitteenamme on tukea sinua niin, että voit asua turvallisesti kotona mahdollisimman pitkään.
Neuvonnassa selvitämme ja arvioimme yhdessä sinun kanssasi palvelutarpeesi ja ohjaamme sinut palveluiden piiriin yksilöllisten tarpeittesi mukaisesti.
Länsi-Uudenmaan ikääntyneitä ja heidän läheisiään palvelee 20.12.2022 alkaen hyvinvointialueen yhteinen Seniori-info. Kuntakohtaiset ikääntyneiden neuvontanumerot poistuvat käytöstä. Seniori-infosta saat apua hyvinvointiin, ikääntymiseen, arkielämään sekä palveluihin (esim. omaishoito, muistisairaudet, asuminen) liittyviin kysymyksiin. Ikääntyneiden palveluihin hakeutuminen tapahtuu jatkossa keskitetysti alueen yhden numeron kautta.
20.12.2022 käynnistyvä Seniori-info palvelee arkisin klo 9-15 puhelimitse ja sähköpostitse:
- Espoo, Kauniainen ja Kirkkonummi (itäinen alue)
-
- Puhelin: 029 1512 270
- Sähköposti: seniori-info.ita@luvn.fi
- Hanko, Inkoo, Karkkila, Lohja, Raasepori, Siuntio ja Vihti (läntinen alue)
-
- Puhelin: 029 1512 280
- Sähköposti: seniori-info.lansi@luvn.fi
Ota yhteyttä oman alueesi yhteydenottokanaviin.
Tältä sivulta pääsee kootusti kaikkiin ikääntyneiden palveluihin:
Palvelutarpeen arviointi
Palvelutarpeen arvioinnissa selvitämme millaisia palveluja ja tukea tarvitset arjessa. Palvelutarpeen arviointi toteutetaan kotikäyntinä ja voit pyytää tapaamiseen mukaan omaisia tai läheisiä. Käynnillä selvitämme sinun terveydentilaasi ja toimintakykyäsi sekä sosiaalista tilannettasi. Arviointiin perustuen mietimme yhdessä, mitkä palvelut tukevat sinun hyvinvointiasi ja omatoimisuutta. Käynnillä laadimme yhdessä asiakassuunnitelman, johon kootaan sinun voimavarasi, itsenäistä asumistasi ja hyvin vointia tukevat palvelut. Vastuutyöntekijä koordinoi palveluiden käynnistämistä ja seuraa palvelujen toteutumista. Asiakassuunnitelmaa arvioidaan uudelleen, jos sinun toimintakyvyssäsi tai tilanteessasi tapahtuu muutoksia. Palvelutarpeen arviointia voit pyytää itse tai sitä voi pyytää omainen, viranomainen tai muu henkilö. Palvelutarpeen arviointi on maksuton ja arvioinnissa voidaan hyödyntää sähköisiä etäyhteyksiä